laupäev, 13. november 2021

Hoiami esäsid

 


Helistä esäle, küsü, kuis lätt.

Inämbjaolt ütles, et häste,

eski sõs, ku puu otsast maha sattõ.

Timä ei hädäldä,virise,

umanõ eesti mehele.

 

Esädel vähä om välist läüget,

koonõrdasõ nä sõnnoga,

hulga sisemist uhkust,

vahel är käkit hingehallu,

sõs küländ latsist näil.

Esädüsest elon aastide perrä arvo sai.

 

Mu esäl omma kimmä ja lämmä tüümehekäe,

kaugõ ao perrä meelen om,

tõrvanu suuski, paiganu saapit,

remontnu ja ruuli käändnü.

Mu esäl omma kerge tantsujala, hää nalja suun,

kaugõ ao perrä meelen om,

pido pääl keerotimi valssi,

uhkõ oll tandsutsõõr.

Mu esä pand´ müüdä mõtsa ku põdrapull,

ma marjal, seenel üten timäga.

Tammsaarõ Andrese muudu luutsõ tä:

tiit tüüd, tulõ arm kah.

 

Mu mehel omma kimmä ja lämmä käe,

naljasuun, nutik pää,

tüügä ei arva tä – armo saat.

 

Mu pojal omma kimmä ja lämmä käe,

vanaesäde, esä geeni, nutik pää,

Tammsaarõ Andrese muudu ei elä tä.

 

Tennä, kokko panõ käe,

mul esä, väikeste vikuga, hää,

mu latsil esä, kats krantsi vannaessä,

peris rikkus, midä raha iist osta ei saa.

Hoiami esäsid!


 


 





3 kommentaari:

  1. Hei,hei!Tundsin pildil sinu isa ära.Ikka samasugused soojad näojooned.Ja ilus luuletus.Hää on lukkõ,pisar tulla silmilõ.Olt tubli!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii om , mu hindä taat, sullõ jälki aitüma, hoiami esäsid ja umma kiilt, hää miil ku jagat, kes lukõ mõist, olõ esi ka tubli !

      Kustuta
  2. No jõudsin ära oodata . Tänumad

    VastaKustuta